ظهور؛ اعتقادی ریشه دار در اعماق قلب ملت ها و اقوام

به نقل از خبرگزاری شبستان، عقیده به ظهور یک نجات دهنده بزرگ آسمانی و امید به یک آینده روشن که در آن نگرانی ها و هراس ها مرتفع شود و به برکت ظهور یک شخصیت ممتاز الهی، همه تاریکی ها از پهنه گیتی برچیده شود و ریشه ظلم و جهل و تباهی از روی کره زمین برکنده شود، یک اعتقاد عمومی ثابت است که همواره در همه وقت، در همه جا و در همه زمان ها بین تمام ملت ها شایع و رایج بوده است.

بر اساس تحقیقات پژوهشگران مسائل اسلامی، این عقیده در طول دوران زندگی انسان ها پیوسته در میان همه ملت ها و پیروان ادیان بزرگ موجود بوده و حتی اقوام مختلف جهان چون اسلاوها، ژرمن ها، اسنها  و سلتها نیز معتقدند که سرانجام باید پیشوایی در آخرالزمان ظهور کرده و بی عدالتی ها را از بین برده، حکومت واحد جهانی تشکیل داده و در بین مردم بر اساس عدالت و انصاف داوری کند.

آنچه از تاریخ امت ها استفاده می شود این است که مساله عقیده به ظهور یک رهبر مقتدر الهی و آمدن مصلحی در آخرالزمان به نام منجی موعود جهانی به قدری اصیل و ریشه دار است که در اعماق دل ملت ها و پیروان همه ادیان الهی و تمام اقوام و ملل جهان جا گرفته است تا جایی که در طول تاریخ بشریت، انسان ها در فراز و نشیب های زندگی با یادآوری ظهور چنین رهبر مقتدری، پیوسته خود را از یاس و ناامیدی نجات داده و در انتظار ظهور آن مصلح موعود جهانی در پایان جهان لحظه شماری می کنند.

برای اثبات این مطلب کافی است بدانیم که عقیده به ظهور یک نجات دهنده حتی از نظر یهود و نصاری نیز قطعی است و حتی این که در میان همه طوایف یهود و همه شاخه های مسیحیت وجود این عقیده قطعی و مسلم است.   

انتظار ظهور در بین یهود و نصاری

نویسنده آمریکایی کتاب «قاموس مقدس» درباره شیوع اعتقاد به ظهور و انتظار پیدایش یک «منجی بزرگ جهانی» در میان قوم «یهود» چنین می نویسد: عبرانیان منتظر قدوم مبارک «مسیح» نسلا بعد نسل بودند و وعده آن وجود مبارک... مکررا در «زبور» و کتب انبیا، علی الخصوص در کتاب «اشعیا» داده شده است.

تا وقتی که «یحیای تعمیددهنده» آمده به قدوم مبارک وی بشارت داد لیکن «یهود» آن نبوآت (پیشگویی ها) را نفهمیده با خود همی اندیشیدند که « مسیح» (سلطان زمان) خواهد شد و ایشان را از دست جور پیشگان و ظالمان رهایی خواهد داد و به اعلا درجه مجد و جلال ترقی خواهد کرد.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

[ ] [ مرتضی حاجیوند قالبی ]
[ ۰نظر ]
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی