دلم غرق تمناست!


دلم غرق تمناست

امام زمان علیه السلام

از پرده برون آی دلم غرق تمناست تقصیر دلم نیست تماشای تو زیباست
در حلقه عشاق ز رحمت گذری کن تا جلوه حسنت نگرند از چپ و از راست
خون می‌خورم از هجر ولی با که توان گفت کاین درد نهان سوز از آن من تنهاست
چون نیست نظر با منت از شدت رشکم هر جا گذری اشک من از دیده هویداست
گر مست شده عالمی از جام نگاهت چشمان تو جامند نم چشم تو صهباست
چشم من دلسوخته سر چشمه خون شد جانا نظری کن که کنون چاره مداواست
عاری نبود از حرم و دیر و کلیسا دلدار به هر جاست یقین اهل دل آنجاست
مستانه بگیریم قدح در شب وصلت مستی ز رخ یار چه جان بخش و دل آراست
وصل ار ندهد دست در این فرقت جان سوز از بخت چه نالیم که جرم از طرف ماست
ما زنده از آنیم که در بحر تو غرقیم غواص نشانیم که چشمان تو دریاست
گفتم به خرد یار ز ما رخ ز چه بنهفت گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
[ ] [ مرتضی حاجیوند قالبی ]
[ ۰نظر ]
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی