ولایت فقیه



امام خمینی (ره) : این مخالفان ولایت فقیه اگر امام زمان هم بیاید اینها با او مخالفند

آقا امام زمان (عج) فرمودند : (( آنجایی که بخواهید جامعه‌تان در فراز و نشیب جهان به وسیله ما مدیریت شود و شما بخواهید از همه تکالیف لازم در عرصه فکر و عمل از ناحیه ما با خبر شوید به مجتهد جامع‌الشرایط مراجعه کنید که او حجت من است و من حجت خدا هستم)) بحارالانوار،ج53،ص181......در مصداق ولایت فقیه 20 سال پیش 80 مجتهد عادل در خبرگان این کشور ، مقام معظم رهبری را به عنوان مصداق کامل عیار ولی فقیه پس از امام راحل انتخاب کردند و در آخرین اجلاس خبرگان نیز که چند ماه پیش برگزار شد همه خبرگان مجتهد عادل نماینده این مردم، صد در صد به ایشان رأی دادند.


چگونه ما امروز ولایت پذیرِ وجود مقدس مولای متقیان باشیم؟آیا این ولایت پذیری، مظهری جز پذیرش ولایت فقیه دارد؟ مگر ولایت امیرالمومنین (ع) پس از او به یکایک ائمه تا امام زمان (عج) منتقل نشد؟...رد حجت امام زمان، رد خود امام زمان(ع) است؛ اصل ولایت فقیه همان اصل امامت است و مخالفت با این اصل مخالفت با اصل امامت است..............امام زمان (عج) امام امروز ماست و اجرای امامت امام زمان در زمان ما که به ایشان دسترسی نداریم براساس توقیع و نامه شریف خود ایشان ، ولی فقیه و مجتهد جامع الشرایط است و امام زمان در توقیع اسحاق بن یعقوب، ولی فقیه را حجت خودشان معرفی می کنند.

مگر می شود عاشق پیامبر بود و دشمن امیر مومنان ؟ عشق به پیامبر اسلام ص بدون حب امیر مومنان اصلا معنی و ارزشی ندارد ....

 در روی کره زمین گزینه و مصداقی برای رهبری امت و ولی فقیه جز مقام معظم رهبری وجود ندارد.......یقینا دشمنان رهبری ،حزب الشیطان هستند.........مصداق ولی فقیه در زمین منحصرا رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مخالفت با ایشان مخالفت با اصل ولایت فقیه است..... امروز براساس اعلام خداوند تبارک و تعالی در آیه 53 سوره مبارکه مائده، حزب الله در روی زمین کسی است که رهبری و ولایت این ولی امر مسلمین را پذیرفته باشد.

همان گونه که غیبت به دو مرحله صغرا و کبرا تقسیم می شود، نیابت نیز به خاص و عام تقسیم می شود؛ یعنی، نیابت خاصه در غیبت صغرا و نیابت عامه در غیبت کبراست. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، در زمان غیبت صغرا اشخاص معینی را نایب خود قرار داده بود و آنها را به اسم و رسم معرفی نموده و هر یک را به وسیله نایب پیش از خود به مردم شناسانده بود.

 اما در نیابت عامه، براساس یک ملاک و معیار کلی که خود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف معین فرموده، هر فردی که آن ضابطه را از همه جهت و در همه ابعاد دارا باشد، نایب امام عجل الله تعالی فرجه الشریف رهبر جامعه خواهد بود؛ پس این مقام و نیابت توسط خود حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به عالمان واجد شرایط داده شده است........... شیخ طوسی و شیخ صدوق و شیخ طبرسی از اسحاق بن عمار نقل کرده اند که مولای ما حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ( درباره وظیفه شیعیان در زمان غیبت ) فرموده است: « ؛ در حوادث و رخدادهایی که واقع می شود، به روایت کنندگان حدیث ما رجوع کنید که آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنانم ». طبرسی نیز در کتاب الاحتجاج، از امام صادق علیه السلام چنین نقل کرده است: « هر یک از فقها که مراقب نفسش و نگهبان دینش و مخالف هوا و هوسش و مطیع فرمان مولایش ( ائمه علیهم السلام ) باشد، بر عوام لازم است که از او تقلید کنند.

 
 حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران،‌ در این برهه از زمان، نایب عام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند که فقهای دیگر ( مجلس خبرگان ) ایشان را ولی فقیه دانسته و به عهده دارند، زیرا اسلام، مسلمانان را در زمان غیبت کبرا بی سرپرست نگذاشته و مردم را به اطاعت از فقها ملزم کرده است.

  افرادی که در برابر مقام ولایت ایستاده اند با هر ژست و سابقه و قیافه ای، منفور و مطرود همه و از نظر مردم ناپاک ترین و منفورترین هستند. و یقینا دشمنان آقا امام زمان عج هستند

 امام هم به واسطه آگاهی از اصل این ناراحتی ها و مخالفت ها بر ولایت فقیه تأکید مؤکد داشتند. ایشان بارها به این امر هشدار دادند و حتی در سال 58 آشکارا بیان کردند "این مخالفان ولایت فقیه اگر امام زمان هم بیاید اینها با او مخالفند.

 ولی فقیه حجت شرعی است و تنها یک رهبر سیاسی به شمار نمی‌رود و این جایگاه حکم نایب امام زمان (عج) است و مخالفت با نائب امام زمان (عج) مخالفت با امام زمان (عج) است و باید دید که عاقب آنها که با امام در افتادن چه شد. بدانید و آگاه باشید هرکس کوچک‌ترین حرفی در تضعیف مقام رهبری بزند، هرکس اندیشه‌ای داشته باشد که ضد مقام رهبری باشد، خدا او را نخواهد بخشید. این را یقین بدانید.

عاشق امام زمان عج عاشق رهبریست و مطیع آقا امام زمان مطیع رهبریست و هر کسی ادعای عشق به امام زمان کند و با رهبری عزیز که نایب بر حقش میباشد مخالفت کند شک نکنید که دشمن آقا امام زمان می باشد.


دشمن رهبری عزیز همان دشمن آقا امام زمان و جزو یاران دجال می باشد


[ ] [ مرتضی حاجیوند قالبی ]
[ ۱نظر ]
نظرات (۱)

ناشناس
ناشناس در تاريخ ۰۷ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۵۶ در مورد اين مطلب گفته: ( )
سخن امام خمینی خیلی برام جالب بود
پاسخ در تاريخ(۷ بهمن ۹۴، ۱۲:۰۲) : درسته این حدیث به واقع طبق روایات اتفاق میفته
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی